Naar inhoud

Weten of CrossFit wat voor je is?


Lijkt CrossFit je wel leuk maar weet je niet zeker of het wat voor je is?
Lees dan gauw verder want als je je herkent in één van de 6 onderstaande omschrijvingen, dan is CrossFit écht wat voor jou!

CrossFit is echt wat voor jou, als….

… je je snel verveelt

Verveling krijgt geen kans bij CrossFit. Iedere dag (ja, echt iedere dag) staat er een nieuwe workout op het programma. Je doet dus letterlijk geen dag hetzelfde. Ook een workout op zich kenmerkt zich door afwisseling en uitdaging. Bij CrossFit beoefen je gymnastiek, gewichtheffen en atletiek in één trainingsvorm. Wedden dat jij je niet verveelt?

… je een beginnende sporter bent, óf een gevorderde, óf nog nooit gesport hebt, óf een professional… Ah ja, het maakt eigenlijk niet uit

Alle oefeningen uit CrossFit zijn te schalen naar ieder niveau (ja, ook jouw niveau!). Gewichten kunnen omhoog of omlaag, er bestaan hulpmiddelen zoals elastieken, op allerlei manieren kunnen oefeningen worden aangepast. Dat is verweven in de basis van CrossFit. Dat alle oefeningen uitvoerbaar moeten zijn, ongeacht je fysieke gestel. Je bent nooit te zwak, te zwaar of te fit om mee te doen. Het gaat om het verbeteren van jezelf, niet je prestatie ten opzichte van anderen. Daarom zie je ook alle leeftijden en sportniveaus rondlopen in onze gym. Dus niet alleen diversiteit binnen de trainingen, maar ook onder de sporters!

… je rugklachten hebt door je werk op kantoor

Omdat CrossFit bestaat uit het uitvoeren van vrije bewegingen (dus niet statisch op een apparaat) ontwikkel je je core als een malle.  Gesteld kan worden dat bij werkelijk iedere oefening binnen CrossFit je een beroep doet op zowel je buik- als rugspieren. Voordeel hiervan is dat je romp supersterk wordt, wat ten goede komt aan je houding en preventief werkt op het gebied van rugklachten. Je zal ook merken dat je evenwicht verbetert.

… je resultaatgericht bent

Want resultaat zal je merken. Mits je consistent de trainingen volgt, zal je fitter, sterker en strakker worden. Dit is geen loze belofte maar werkelijk inherent aan trainen op deze manier. Omdat kracht maar ook mobiliteit belangrijke onderdelen zijn van CrossFit ga je makkelijker bewegen, ook in het dagelijks leven. En misschien is dat nog wel het belangrijkste resultaat. Of misschien zijn je PR’s op je olympische lifts waarover je kan opscheppen stiekem nog belangrijker…

… je áltijd tijd tekort komt..

Simpel. CrossFit is niet alleen de meest effectieve manier van trainen, het is ook de meest efficiënte. Een les kost 1 uur, en in die les doe je ook echt alles, warming up, workout, cooling down. Langer hoef je echt niet te trainen, geloof maar: één uur CrossFit is meer dan genoeg! Vergelijk dat maar eens met een rondje sportschool waarbij je de helft van de tijd staat te wachten op het volgende apparaat. En wanneer kom je er nou echt voldaan van terug? 

… je het leuk vindt om anderen te motiveren en/of graag zelf gemotiveerd wordt

De motivatie ontstaat op twee manieren: intern en extern. Intern raak je gemotiveerd door het verbeteren van jezelf, je merkt resultaat, je wordt sneller en sterker, je raakt extra gemotiveerd! Daarnaast is er de externe motivatie,  de motivatie die je elkaar geeft binnen de groep. Een heel belangrijk onderdeel van CrossFit. Samen moedig je elkaar aan zodat je met behulp van je sportmaatjes naar een hoger niveau getild wordt. 

Dus, lijkt het je wat? Schrijf je direct in voor een proefles via de Proeflesplanner!

 


 


Lesje proberen?

Altijd welkom om bij ons te komen kijken en meteen een les mee te doen. Plan jouw proefles direct!

Plan een proefles

Laatste tweet

🏋🏼‍♂️OLY HOUR🏋🏼‍♂️ Twee keer per week staat bij ons het olympisch liften op het programma. Een belangrijk onderdeel… https://t.co/xMTFrIUtng
©2019 CrossFit Go Personal